Jezik

eng

Program

FEST PRO intervju: Zoran Bihać reditelj muzičkih i reklamnih spotova

Nemački reditelj muzičkih i reklamnih spotova srpskog porekla, Zoran Bihać, javnosti poznat po dugogodišnjoj saradnji sa rok grupom “Ramštajn” i njenim pevačem Tilom Lindemanom, ali i sa drugim muzičarima poput “The Fantastic Four” ili “Tokio Hotel”. Radio je kampanju za mega-popularnu video igricu “World of Tanks”, ali i brojne reklamne spotove za najpoznatije svetske kompanije.


Poznati reditelj muzičkih spotova na ovogodišnjem FEST-u Pro govorio je na panelu o veštini i umetnosti  simanja muzičkog spota. Bihaća, od ostalih ljudi koji se danas bave ovom komercijalnom formom, izdvaja saradnja sa čuvenom grupom „Ramštajn“.
- Pre punpo godina “Ramštajn” su me pitali da li hoću da radim spot sa niima. Imao sam sasvim drugi pristup traženju ideje za spot i dok su drugi spremali klasičan pič ja sam imao ideju sa mravima. To je bilo dovoljno drugačija da uspostavimo saradnju. Posle toga radio sam još nekoliko stvari sa njima, a kasnije jedno vreme srađaivo sam i sa  Tilom Lindemanom tokom njegove solo karijere. Sada malo pauziramo.


Da li se pristup muzičkom spotu promenio zbog ukusa publike ili manjka kreativnosti?


- U današnje vreme nema objedinjene platform na kojoj bi se našala sveobuhvatana ponuda muzičkih spotova i reklama. Nekada smo imali MTV i sve te muzilčke kanale, a danas svako traži svoj žanr, na internetu nalazi za sebe to što  želi. Kreativnost postoji samo raštrkana na mnogo kanala.


Dakle ne nedostaju ideje?  


- Uvek su postojale nove ideje za muzićke spotove samo se izmenilo mesto gde ih publika konzumira. Sa promenom načina i mesta konzumiranja promenio se i stil muzićkih spotova. Forma je ta koja se menja. Za  razliku od pomentuog “Ramštajna” koji opstaje zahvaljujuću velikoj bazi fanaova, neko ko bi danas počeo morao bi da razmišlja  drugačije. Ko danas ima vremena za spot od pet minuta? Onaj ko sada počinje mora da stvari postavi iz drugog ugla i da postavi sebi pitanje kome želi da pokaže to što radi. Danas je najveće tržište te neke rep i hip hop muzike. Oni su već izmenili i shvatanje muzike i spota, sveli su pesmu na najviše dva do tri minuta, ali zato izbaciju po dve ili tri i lako je prilagodili Tik Toku. Ali ni recepcija mladih ljudi danas i nije duža. Niko ne može da istrpi da gleda nešto što mu nije poznato, niko ne investira svoje vreme tek tako.

Na primer?

- Danas je na tržištu mnoštvo svega, nekad je taj MTV bio kanal koji nam je servirao muziku i upućivao nas na nove tendencije, sada toga više nema, svako mora da na mnoštvu kanala na internetu i svim platformama komunikacije nađe za sebe ono što želi . To je novi put. Radio se sluša samo u taksiju, muzika se danas sluša na drugi način.


Čime ste najviše fascinirali Lindemana?


- To nema veze sa muzikom. Jednog dana doveo sam Tila Lindemana ovde u Beograd. U kujni kod moje majke u Braće Jerkovića skupila se naka mala ekipa i ona je pravila sarme. To je za njega bilo nešto najemotivnije što je doživeo jer ga je atmosfera podsetila na njegovo detinjstvo. To zajedništvo je nešto što se kod nas još održalo. Ali se bojim da će kapitalizam, koji dolazi i sa istoka i sa zapada, sa sve većom pohlepom i to uništiti.

Galerija

Pokrovitelj
Ministartsvo kulture i informisanja
Osnivač
Grad Beograd

Sponzori

 
 
 
 
Knjaz Miloš
 
 
 
 
 
Italijanski kulturni centra